Vi strävar alltid efter nöjda kunder. Men precis som alla gör även My Eat Nordic fel ibland. Men vi gör så gott vi kan och vill alltid återgälda en missnöjd kund. Vi är inte omöjliga på något sätt. Nedan följer de köpvillkor som gäller på myeatnordic.se.
My Eat Nordic drivs av Ingredients Expert Stockholm AB. Organisationsnummer: 559004-5521.
Beställning, orderbekräftelse och betalning Du gör din beställning genom var webbshoppen på vår hemsida. Du betalar direkt och säkert med betalfunktionen Klarna, PayPal, Kortbetalning via PayPal eller Banköverföring. En automatisk orderbrekräftelse kommer att skickas till din angivna emailadress när du har genomfört din beställning. Vad god se till att du lämnar rätt information. På orderbekräftelse finns kompletta uppgifter om din beställning, priser, totala köpesumman mm.
Vårt fraktsätt Vi skickar alltid spårbart med DHL, och du kan enkelt följa ditt paket på www.dhl.se efter att ha fått ditt spårningsnummer skickat till angiven mejladress eller angivet mobilnummer. Leveransförseningar kan förekomma och vi kan inte lämna någon garanti för leveranstiden. Om leverans inte kan ske inom avtalad tid kommer du att bli informerad utan onödigt dröjsmål om anledningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt.
Fraktkostnad
DHL Freight – paket skickas till närmsta DHL-ombud.
Vi erbjuder fastpris på frakt till 11kg – 90,00 kr inkl moms
FRI LEVERANS: vid order över – 650,00 kr inkl moms
Om din varukorg överstiger 20kg, så går inte köpet igenom.
Önskar du att beställa varor som överstiger 20kg, ber vi dig att kontakta oss via info@myeatnordic.se för prisoffert.
Beräknad leveranstid Leveranstiden från vårt lager till ditt ombud är 2-7 arbetsdagar.
Felaktiga adressuppgifter
Vid slutförd order där adressuppgifter är felaktiga, debiteras du som kund 299kr inkl moms. Detta för att täcka transaktionsavgifter och administrativa kostnader hos oss, fraktföretag och ombud. Exempel på detta är att du som kund har försökt att beställa till annat land utanför Sverige eller har angett fel telefonnummer eller kontaktuppgifter. I de flesta fall försöker vi ändra eller avisera dig som kund per mejl för att slippa kostnaderna hos fraktföretagen och ombuden. Har du angett en utlandsadress så går det tyvärr inte att ändra i alla system utan flertalet påbörjade arbetstimmar. Behöver vi ta hjälp av DHL eller Postnord för att ändra uppgifter är den fasta avgiften 299kr inkl moms.
Ej uthämtade paket
Ditt paket finns hos ditt ombud i ca 7 dagar (beroende på ombud). Ej uthämtade varor returneras till oss. För paket som inte löses ut, förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt och expeditionsavgift, för närvarande 299 kr inkl moms. Fakturan skickas till din angivna mejladress samt postadress med 10 dagars betaltid. Önskar du att få ditt paket återsänt till dig, debiteras du en ny fraktkostnad.
Ångerrätt för konsumenter (privatpersoner)
Vi har inte öppet köp/ångerrätt på livsmedel. Är det däremot något fel på ditt livsmedel som du har beställt, har du rätt enligt lag att göra en reklamation.
Vi följer Konsumentköplagen och Lagen om distansavtal, som ger dig rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar fr.o.m det datum du mottog varan. Vi tillämpar ångerrätt på varor som ej är livsmedel. Kontakta oss per mail info@myeatnordic.se för returinstruktioner. Varan måste vara i oförändrat skick i sin originalförpackning, och du betalar returfraktkostnaden själv. Om produkten är förstörd,öppnad eller använd, kommer ingen återbetalning att ske.
Reklamation Om du vill göra en reklamation på en skadad eller defekt vara, kontakta oss per mail info@myeatnordic.se omedelbart efter leverans med foton på skadan och ditt ordernummer. Vid godkänd reklamation skickar vi återbetalningen inom en vecka. Gäller det transportskada ber vi dig även att reklamera direkt till DHL eller Postnord inom 7 dagar från att du har mottagit ditt paket.
”Observera att formuläret enbart ska användas för skador. Gäller det dröjsmål eller förlust ber vi dig vänligen att kontakta kundservice här.
När vi har tagit emot din reklamation skickar vi en bekräftelse till angiven mailadress. Om vi skulle behöva kompletterande uppgifter kommer vi att återkomma till dig. För att underlätta processen ber vi dig att ta bilder på godset och emballaget, både detalj samt närbild.” text från www.dhl.se
DHL Kundservice
https://www.dhl.com/se-sv/home/customer-service.html
DHL Svar på vanliga frågor för privatpersoner
https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/kundservice/vanliga-fragor/vanliga-fragor-for-privatpersoner.html
Anmäl skadat paket
https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/kundservice/sa-har-forbereder-du-ett-krav.html
Viktigt att tänka på:
- Anmälan av dold skada ska göras inom sju (7) kalenderdygn från leveransdatum.
- Synlig skada ska noteras omedelbart vid godsets mottagande, på kvittens eller i handdatorn och därefter reklameras enligt formuläret nedan.
- Vänligen notera att en kravfaktura som inkommer innan ett ärende är godkänt kommer att bestridas och returneras.
Åldersgräns Är du under 18 år måste du ha målmans underskrift för att handla i butiken.